mandag den 17. november 2014

Mig - bag facaden // Del 4.

Det er ved at være længe siden sidst, så jeg synes I skulle have en lille update.

Mine andre indlæg - mig - bag facaden - kan du læse her. Del 1, Del 2, Del 3

I det sidste indlæg, sluttede jeg af med at fortælle, at jeg var startet med at arbejde på Horsens Sygehus, hvilket jeg stadig gør, og er meget glad for.

Jeg har haft op-, og nedture mange gange, mens jeg har arbejdet der - og de (fleste) kender til min historie. Nogle mere end andre.

Jeg arbejder 4 dage om ugen - mandag + tirsdag + torsdag + fredag. Jeg holder stadig fri om onsdagen, hvor jeg lader op. Mine børn kalder stadigvæk denne dag for "min sovedag". For de ved godt at dagen handler om at sove. Men de har heller aldrig været vant til andet end, at jeg sover ekstremt meget. Og sådan en onsdag kan foregå på denne måde. Vågner lige op, og får sagt farvel til ungerne. Sover til kl. 11.00, men er stadig træt. Er vågen et par timer, hvor jeg - på en god dag - måske får lagt tøj sammen og tømt opvaskeren, andre gange, læser jeg i en bog, eller er lidt på computeren. Så sover jeg måske fra 13-15 igen - og er så vågen når drengene kommer hjem.

Igennem årene, har mine arbejdstider ændret sig en del. Jeg tror, jeg startede med at arbejde 6 timer om dagen, men jeg kan ikke helt huske det. Jeg har ihvertfald ikke arbejdet mere end det. Og bagefter skulle jeg så hjem og sove, alt efter hvor meget jeg kunne nå, inden jeg hentede børnene. Jeg har altid haft det princip (og det er jo udelukkende noget JEG mener), at mine børn ikke skulle hentes meget senere end kl. 15. Men jeg ved samtidig godt, at mange forældre ikke har den mulighed, og børnene sagtens kan være i institution længere. Men det var min eget samvittighed, det handlede om. Mine unger havde jo ofte ikke travlt med at komme hjem ;)

På et tidspunkt i forløbet, er jeg så i nogle vikar-ordninger kan vi kalde dem - jeg var ikke fastansat, men på prøve i et vidst antal måneder - da de havde forlænget det 3 gange, var det enten fastansættelse, eller ud af vagten ! Og da de havde ikke lige brug for mig på daværende tidspunkt, kom jeg altså hjem og gå.

Jeg startede så ugen efter på et kursus (igen). Og det var også hyggeligt og spændende. Men igen - jeg havde hørt det meste på de andre jeg havde været på.

Så er det hele lidt tåget !! For jeg kan ikke rigtigt huske hvordan jeg lige kom tilbage på sygehuset .. Altså.. hvor i forløbet mht. kursus, og om det var her jeg blev fastansat ? Så det står lidt hen i det uvisse... (pokkers hjerne...)

Men ihvertfald, så har jeg været derude siden 2007 - og jeg mener jeg blev fastansat i 2009 - og inden fastansættelsen, blev jeg godkendt til flexjob. Det var en dejlig dag ! Det betød at det var ok at jeg var mig !



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart