mandag den 28. juli 2014

Mandagstip // 1.

Jeg laver mange sjove ting. Mange af dem er ikke nogen jeg tænker særlig meget over. Ihvertfald, så tænker jeg ikke over, at det måske ikke er alle der gør det samme som mig, og at de evt. kunne bruge et af mine tips :D (pyyyha - kunne I følge med ??)

Sådan et vil jeg dele med Jer i dag.

Jeg mødte skønne Elena den anden dag, og vi fik en hyggelig sludder :D Og hun spørger ind til mine neglebånd, og hvordan jeg holder dem pæne.

Jo ser I. Det er ikke altid de er så pæne som jeg godt kunne tænke mig... Men jeg forsøger at være god ved dem.

En af tingene som jeg gør, er at jeg skubber neglebånd tilbage hver gang jeg lægger ny lak. Eller tager det gamle af !! (Det er som regel næsten på samme tid :p)

Jeg gør det med en blød gummi pind, istedet for de almindelige af træ, som man kan købe alle steder. Jeg har et par stykker, så jeg har en i "negleværkstedet" og en på badeværelset.

Ofte gør jeg det også lige efter et bad. Når neglebåndene er dejlig varme og bløde efter varmen. Man kan også bruge neglene til at skubbe dem tilbage med, i badet, men jeg synes denne pind er super nem at bruge, og overhovedet ikke hård ved neglebåndene.

Jeg har købt mine på Farsibella.dk - find dem lige HER. De koster knap 6 kr !!



Derudover bruger jeg negleolie et par gange om dagen (når jeg husker det) - Mine intentioner er ihvertfald gode. Der findes rigtig mange lækre, men min favorit er fra CND - deres Solar oil, er super lækker. Dufter godt nok af mandelessens !! Men det kan jeg holde ud, fordi lugten forsvinder hurtigt. Jeg bruger også indimellem ^^ Sally Hansen - som jeg smører på med en pensel - se et ældre indlæg om den HER

Efter olien, smører jeg hænderne i en creme. Jeg bruger mange forskellige, og ligesom med manicuresticksene, har jeg det flere forskellige steder i huset!! På badeværelset, i køkken/stue (på en lille halvmur), i soveværelset og i "negleværkstedet". Derudover i min taske og på arbejdet.. Det betyder, at jeg bliver mindet om det ret tit, og faktisk husker at bruge det. Spørg endelig, hvis du vil vide hvilke jeg bruger - har gang i 3-4 forskellige slags !! (Du kan lige se de 2 af dem herover ^^ )

Derudover er det selvfølgelig vigtigt, at vaske hænderne godt, efter fjerning af lak. Når jeg har fjernet lak, starter jeg med at vaske hænderne, og herefter får de en tur med både olie og creme. Så sidder jeg lige lidt og lader det virke. Tjekker mails, ser tv, eller læser. Alt efter hvor god tid jeg lige har, sidder jeg op til en halv time. Så skubber jeg neglebåndene tilbage. . Herefter vasker jeg hænder IGEN!! For at fjerne det fedtede fra neglene. - Og SÅ er jeg klar til ny lak :D

Jeg har overvejet at lave et ugentligt tip til Jer - Hvad tænker I om det ??

Har du nogle gode rutiner ??

Jeg er altid på udkig efter nye håndcremer og negleolier - så hvis du kender nogle gode, så del endelig :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart