mandag den 28. oktober 2013

BY K - Anmeldelse

Jeg er så heldig, at By K, har sendt mig 3 lakker. De to første jeg viser er fra Deres AW13 kollektion som du finder HER - de koster 99 kr. stk.
Og Oh my... Hvor er de lækre. Som altid er lakkerne lette at lægge, og dækker med max 2 lag. Og god børste der er i flasken.

Noget nyt hos By K, er at de faktisk er blevet veganske og 5-free. Dvs. at der ikke er formaldehyd, toulene, parabener, camphor og formaldehyd-resin i lakkerne. Her er Deres egen SHOP - hvor du lige nu kan købe lakker fra den gamle kollektion til blot 25 kr. stk.

By K har en FACEBOOK side, hvor de bl.a. afholder konkurrencer, og du kan følge med i, hvornår der f.eks. kommer nye kollektioner.

Den første jeg vil vise, er nr. 55 - Cabernet, der, synes jeg, minder en del om OPI Every Month is Octoberfest - hvis der er nogle der har swatch af netop de 2, vil jeg gerne se det. OPI's er måske med en smule lilla undertoner, hvor denne fra By K, er med brunlige undertoner, og måske er en anelse mere rød i det. Den er sindssygt flot ! Og minder, som navnet antyder om en lækker fyldig og mørk Cabernet Sauvignon :-)






Den næste i rækken er nr.60 - Pink Dahlia. En mørk blomme farvet cremelak. Den er heldækkende i et lag, men den har fået 2, fordi jeg synes farven bliver dybere, når den har fået 2 lag.





Den er, som lilla-ish lak oftest er, rigtig svær at fotografere, men jeg synes egentligt disse billeder rammer farven meget godt.

Sidste lak i denne omgang, er nr. 68 Imperial Moon Dust som er en sølv/metallisk-farvet lak, der som den eneste af disse 3, er lidt svær at lægge. Den vil ikke helt dække i første lag, men er dækkende i 2. Dog har den en tendens til, at ville trække det første lag af igen, så man skal være lidt vaks ved havelågen, og huske at have rigeligt med lak på i 2. omgang. :-) Men flot det er den. Dyb sølvfarvet, og meget lækker. 

Den er fra By K's julekollektion, hvor der i alt udkommer 3 nye, altså denne sølv, en rød og en som endnu ikke er vist nogle steder :) De kommer til at koste 109,- kr. stk. for disse 3 Imperial Jul 2013. Den kan købes fra uge 46-47.






Jeg har prøvet at lægge et enkelt lag af nr. 53 - Imperial Sparkling ovenpå ringefingeren for at se effekten. Det er lækkerier. Og jeg tror den ville blive endnu mere lækker med et lag mere :) Den har jeg anmeldt HER hvis du vil se den for sig selv. 




Lakkerne er sendt til mig til anmeldelse, men ordene er mine !

2 kommentarer:

  1. Super flotte shades!

    Knus www.gittemary.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man bliver helt forelsket :) Tak

      Slet

Tiny Hand Pink Bow Heart