mandag den 25. marts 2013

Gellack



Depend Gellack




Depend Gellack kan købes i bl.a. Matas. Jeg købte mit i December til 385 kr. Det indeholder en underlak, en overlak, Før og efterrens og en led-lampe. Der hører ikke farver med i sættet, dem køber man enkeltvis til 79 kr. stk. Man kan ligeledes købe både før og efterrens, og under og overlak når man har brugt det der følger med. Man kan også købe noget væske der kan bruges til aftagning - det mener jeg ikke er nødvendigt.

Man klargør neglen, skubber neglebånd tilbage og renser med før/efter rens. I lampen kan der kun være 4 fingre ad gangen, så man starter med lillefinger, ringe, lange og pegefinger. Til sidst laver man tommelfingrene på begge hænder. Så kommer man underlak på - pas på at du ikke rammer dine neglebånd, da det kan få det til at chippe og falde af før tid. Du kommer hånden ind i led-lampen. Når de har fået de 30 sekunder - lampen slukker selv, kommer du det første lag farve på. Du må ikke tørre neglen af imellem lagene, det er meningen det skal være fedtet!! Ind i lampen og påfør farve igen. Jeg har lagt 2 lag på - nogle farver skal måske have 3 lag. Når alle lagene har fået 30 sekunder i lampen, kommer du toplakken på og giver også det en tur i lampen. Til sidst tørrer du det fedtede lag af med før/efterrens. Man kan bruge en vatrondel, men de har tendens til at fnuldre. Man kan bruge et stk. køkkenrulle, eller fnugfri pads. Man kan få nogle vatrondeller fra et nyt firma der hedder YniQ. De fnuldrer ikke. Dem kommer der et indlæg med senere :-)

Nu er neglene færdige, og du er klar til at gøre alle de ting du plejer. De holder op til ihvertfald 14 dage.



Billede af neglene efter påføring, og efter 14 dage.

Når man skal tage gellacken af igen kan man bruge "the foil method". Fugt en vatrondel med acetone og læg det på neglen - tag et stykke stanniol og kom rundt om fingeren og lad det sidde mindst 10 min. Når tiden er gået tager du godt fat om hele "pakken" trykker godt ned på selve neglen, og hiver det hele af - så burde dine negle være fine igen. Det er også et rigtig godt trick til alm. lak når der er glitter involveret.

Jeg har ikke prøvet denne metode til dette gellack - kun til alm. lak. Den måde jeg har taget det af på, er ved at dyppe alle fingrene ned i et acetone bad. Jeg synes ikke det er problematisk - når bare man husker at vaske fingrene rigtig godt bagefter, og huske at komme rigeligt med creme og negleolie på.



Jeg har ikke haft alm. lak ovenpå dette gellack - men mener godt man kan gøre det. Jeg valgte lige at pynte med lidt glimmer - 14 dage er meget at gå med den samme lak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart